Canterburské povídky DVD
Nejlevnější nabídky (1)
Popis produktu
Parametry produktu
Recenze
, zakoupeno v DVDpremiery.cz
- Pro mě klasika,humor od začátku do konce.
- ---
Určitě doporučuji Všem,kteří se chtějí smát.
, zakoupeno v POPRON.cz
- Film nám názorně přibližuje středověkou společnost a dobu v které se odehrává. V tomto filmu se odráží surovost a nedokonalosti tehdejší společnosti. V hodně aspektech naráží a kritizuje tehdejší církev. Člověk je ve filmu chápán jako stvoření řídící se z velké části svými pudy.
- Film kvůli svému sirovému zpracování, může být pochopen jako bezduchá sexuální exhibice, kterou však rozhodně není.
Filmy Piera Paola Pasoliniho jsou velice extrémně provokativní, proto jsou buď oslavované a nebo nenáviděné. Canterburské povídky jsou příkladem jeho tvorby, velice provokativní otevřené scény, sirovost a poukazování na nedokonalosti společnosti. Velká kritika církve a náboženství všeobecně. Studie člověka v tehdejší společnosti. Člověk je chápán jako věc, která se snaží uspokojovat svoje základní pudy.
Parametry produktu
Popis produktu
- Medium:DVD - Formát: DVD
- Žánr: Drama / Komedie / Romantický
- Země: Itálie / Francie
- Rok: 1972
- Stopáž: 109 min
- Režie: Pier Paolo Pasolini
- Předloha: Geoffrey Chaucer (kniha)
- Scénář: Pier Paolo Pasolini
- Kamera: Tonino Delli Colli
- Hudba: Ennio Morricone
- Hrají: Hugh Griffith, Ninetto Davoli, Franco Citti, Robin Askwith, Francis De Wolff, Pier Paolo Pasolini, Josephine Chaplin, Vernon Dobtcheff, Laura Betti, Mary Stuart, Michael Balfour, Jenny Runacre, Alan Webb
Tento koprodukční italsko-francouzský film natočil italský režisér Pier Paolo Pasolini jako druhou část své Trilogie života, sestávající z adaptací eroticky laděných středověkých textů. Filmu předcházelo zpracování Boccacciova souboru DEKAMERON (1970), třetí částí byl snímek KYTICE Z TISÍC A JEDNÉ NOCI (1974). Režisér vybral z Chaucerových textů osm povídek, z nichž některé upravil k obrazu svému (například do Povídky fráterovy přidal stíhání a upálení za homosexualitu). Epizody různých délek nejsou ve filmu nijak pojmenovány a odděluje je pouze zarámování záběry Geoffreyho Chaucera, zapisujícího vyprávěné příběhy. Básníka si zahrál sám režisér (i v Dekameronu prochází filmem jako pozorovatel, a to v roli malíře Giotta).
- Z celkového pojetí díla se vymyká Povídka kuchařova, kterou Chaucer ve svém souboru pouze načal. Pasolini ji pojal jako grotesku a svého přítele Ninetta Davoliho v ní obsadil do role chaplinovského tuláka. Filmař pracoval se stejným záměrem jako Chaucer, který uzavírá spis slovy: "Zde končí Canterburské povídky, vyprávěné pouze pro radost a potěšení." Ovšem některé scény - zvláště konečná apokalyptická sekvence, kde v Pasoliniho vizi (výtvarně inspirované Hieronymem Boschem) vylétají ze satanovy řiti hromady mnichů - přinesou potěšení jen málokomu. Snímek plný nehezkých obličejů, zvracení, fekálií a sexu jakoby předznamenával film SALÓ ANEB 120 DNŮ SODOMY, v nichž tyto tendence najdou ještě více prostoru.
- Zvuk: 2.0 český, 2.0 anglický
- Titulky: české
- Obraz: 16:9, barevný
Chybí či je nepravdivý některý důležitý parametr? Uvedené informace jsou pouze orientační, před zakoupením ve vybraném obchodě doporučujeme ověřit, že prodávaný model má klíčové vlastnosti dle vašich požadavků. I když se snažíme o maximální přesnost informací, bohužel nemůžeme zaručit jeho 100% správnost. Ceny produktů jsou uváděny včetně DPH.
Hodnocení produktu
, zakoupeno v DVDpremiery.cz
- Pro mě klasika,humor od začátku do konce.
- ---
Určitě doporučuji Všem,kteří se chtějí smát.
, zakoupeno v POPRON.cz
- Film nám názorně přibližuje středověkou společnost a dobu v které se odehrává. V tomto filmu se odráží surovost a nedokonalosti tehdejší společnosti. V hodně aspektech naráží a kritizuje tehdejší církev. Člověk je ve filmu chápán jako stvoření řídící se z velké části svými pudy.
- Film kvůli svému sirovému zpracování, může být pochopen jako bezduchá sexuální exhibice, kterou však rozhodně není.
Filmy Piera Paola Pasoliniho jsou velice extrémně provokativní, proto jsou buď oslavované a nebo nenáviděné. Canterburské povídky jsou příkladem jeho tvorby, velice provokativní otevřené scény, sirovost a poukazování na nedokonalosti společnosti. Velká kritika církve a náboženství všeobecně. Studie člověka v tehdejší společnosti. Člověk je chápán jako věc, která se snaží uspokojovat svoje základní pudy.